forandringskommunikation er en kompetence, man som leder også har brug for at udforske mere. kriseledelse er en af de termer som kommer op, når lokummet brænder på og folk ikke kan finde ud af og fungere. Her har man som leder også ansvaret for at bære faklen, og sørge for at lede alle sine ansatte hen i sikkerhed eller med andre ord gøre dem mere produktive. Det kan der også være mange udfordringer forbundet med i dag, og det vil være meget nemmere for en, hvis det er man står og mangler noget af det.
kriseledelse er blandt andet relevant, hvis det nu er der opstår eller en situation eskalere på arbejdspladsen. Der er meget pres man skal være udsat for som chef eller ansvarlig, og det er ikke altid at det er noget som er lige nemt og holde tungen lige i munden over. Der er mange bolde og jonglere med, når det er man tager et kig på hvad man skal kunne som leder i dag.
Kom ind under huden på de ansatte
Man skal være naiv, hvis man tror der ikke findes psykologi i ledelse i dag, for det er noget som mange også kommer til at skulle bruge nogle kræfter på via arbejdet. Det kan også skabe nogle udfordringer, når det er man tager et kig på hvad det er man kan forvente af det område her i dag. Psyken kan ofte blive udfordret på arbejdet, og som leder er det også ens opgave at forsøge og være så overskudsagtig som overhovedet muligt, men det kan man selvfølgelige også ende galt med, hvis det er man ikke er god nok til det man laver.
Dog skal man ikke være bange for at sige noget forkert, hvis det er man har taget et kursus eller to, eller på anden vis er blevet undervist i materialet. For så er det helt sikkert også en af de ting, som man kan forvente kommer til at blive en stor udfordring og få på banen. har man brug for at se hvad andre har gjort, er det også noget som man finder meget mere om her.